Hondartza poltsikoan / La playa en el bolsillo

Pasa den ikasturtean ekosistemari buruzko proiektua garatu nuen Artaza Romo institutuko PREE ikasgelan. Buruan neuzkan ideia pilo bartertu behar izan nituen kurtoaren mailagatik. Esan nahi dut  DBHko 2.mailako esperientzia izan zela eta orain, kurrikulum berriarekin, gaia 3.mailako edukinen   artean kokatzen da. Horregatik, uda honetan  berreskuratu eta honen gainean berriro sakondu egin dut. Orain proiektua zati batzuetan banatuta dago:
  • Hondartza Poltsikoan: ildo teorikoagoak lantzen dira, sakelako telefonoan jolas batzuk hondartzara eramateko azken ekoizpena izanik, baina den dena hurrengo multzoari begira planteatzen da.
  • Itsasertzeko ekosistemaren ikerketa:ekosistema baten ezaugarriak, eta hain zuzen ere, itsasertzeko ekosistemarenak, behin barneraturik, hondartzan bertan ikerketa bat proposatzen da. Emaitzak infografia batean islatzen dira.
  • Itsasoko arazoak: itsas-ekosistemek dituen arazo nagusi batzuk aztertzen dira (plastikozko kutsadura, espezie inbaditzaileak, turismo kaltegarria eta arrantza jasangarria) artikuluen irakurketa eta analisiaren bidez. Ikasleei beren testuinguruko pertsonak konzientziatzeko kanpaina egitea proposatzen zaie.
  • Ekosistemaren barnean: HEZIBERRI planak bultzatzen duen "integrazio-egoera" egiten saiatu naiz, ikasleen lana, ez azterketa klasikoa, non ikasitakoa beste ekosistema batekin mobilizatu behar duten.  
Proiektuan ere ebaluazioa , erabilitako estrategia didaktikoak  eta irakasleen gida aurkituko dituzue.

Beti bezala, irakasleen eskuetan geratzen da proiektu osoa garatzea edo zati  edo jarduera batzuk. Norbaitek praktikan jarri nahi badu edo Sites eskuratu bere neurrira moldatzeko,  nirekin kontaktuan jarri, besterik ez duzue egin behar. Badakizue non nagoen, Leioako Berritzegunean. Espero dut lagungarria izatea. 

Sopelako hondartzak

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external image 1280px-Sopelana_Atxabiribil_muturra.jpgEl curso pasado desarrollé un proyecto sobre ecosistemas para un curso PREE del centro Artaza Romo. Tenía muchas ideas que tuvieron que quedarse en el tintero porque el nivel era de 2º de ESO y ahora, con el nuevo curriculum, este tema se coloca en 3º. Por eso, este verano lo he recuperado y profundizado más. El proyecto ha quedado dividido en varias partes:
  • La playa en el bolsillo: se trabajan los contenidos más teóricos, aunque siempre de cara a la siguiente parte. El producto final son unos juegos para llevar en el teléfono móvil a la playa.
  • Investigamos un ecosistema litoral: una vez interiorizadas las características de un ecosistema y hecha la primera aproximación a uno litoral, se propone una investigación real en la playa. Los resultados se reflejan en una infografía.
  • Los problemas del mar: se analizan los grandes problemas del mar (contaminación por plástico, especies invasoras, turismo incontrolado y pesca sostenible) por medio de la lectura y trabajo con artículos. Se propone al alumnado hacer una campaña de concienzación para las perosnas de su entorno.
  • Dentro del ecosistema: he tratado de hacer una "situación de integración", tal como se indica en el plan  HEZIBERRI, por medio de un trabajo, no de un examen clásico, dónde se movilicen los conocimientos (tanto contenidos como competencias) aprendidos para estudiar otro ecosistema. 
En el proyecto también encontraréis apartados de EvaluaciónEstrategias y Guía didáctica

Como siempre, queda en manos del profesorado desarrollar todo el proyecto o una parte o algunas actividades. Si alguien quiere ponerlo en práctica o reestructurarlo a su medida, no tiene más que ponerse en contacto conmigo. Estoy, como sabéis, en el Berritzegune de Leioa. Espero que sea de utilidad. 


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