Una actividad clásica digitalizada / Ikas-jarduera klasikoa digitalizatuta




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Aurreko blog-sarreran komentatzen nuen nola erabili mapa bat ikas-proiektuen oinarri gisa. Baina mapak erabiltzen ditugun beste ikas-jarduera pilo daude eta orain modu digitalean egiteko aukera ederra daukagu. Adibidez, eta Plaken Tektokikari buruzko proiektua jarraitzen, hauetariko bat, oso klasikoa,  sumendi eta lurrikaden kokapen geografikoa ikustea da, gero Plaken maparen aldeak ikusteko. Hona hemen garatzeko bi modu desberdin:

Off line:

  • A3 formatopean, munduko mapa bat fotokopiatzen dugu
  • Irakasleak emandako zerrendan agertzen diren sumendi eta lurrikaden puntuak kokatzen ditugu, kolorezko pegatinak erabiliz
  • Orain bolkanismoa eta sismikotasun gehiago duten zonaldeak elkartzen ditugu lerroen bitartez
  • Mapa ikasgelako horma batean kokatzen dugu.
  • Gure mapa testu liburuko plaken maparekin konparatzen dugu. Zeintzuk dira berdintasunak? Gure koadernoan idazten ditugu
On line:

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En la entrada anterior os comentaba cómo se puede usar un mapa para proporcionar la base de un proyecto de aprendizaje, pero hay otras muchas actividades educativas que normalmente hacemos con mapas y ahora tenemos la posibilidad de realizarlas de forma digital. Por ejemplo, y siguiendo con el proyecto de Tectónica de placas, una de ellas es ver la distribución geográfica de volcanes y terremotos, para luego poder compararla con el mapa de las placas. He aquí dos modos de hacerla:


Off line:




  • Fotocopiamos un mapa mundi mudo en un A3
  • Vamos colocando los puntos de volcanes y terremotos que se mencionan en la lista (la proporciona el profesor/a) con pegatinas de colores distintos para volcanes y terremotos.
  • Unimos con líneas las zonas de mayor vulcanismo y sismicidad
  • Colocamos el mapa en una pared en el aula.
  • Comparamos nuestro mapa con el de las placas del libro de texto. ¿Qué similitudes hay?
On line:

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