Zientzia-lehiaketak / Concursos de ciencias

Orain dela gutxi Teknoskopia Lehiaketaren emaitzen berri eman dizuet eta honek gogoarazi dit beharbada beste sarrera batean nik ezagutzen ditudan zientzia-lehiaketak aipatzea interesgarria izango liratekeela. Beraz gogoan dudanaren zerrendari ekiten diot, beste bat ezagutzen badue esaidazue, mesedez erreferentzia luzatu gaineraretzo.

Lehiaketak ikasleen artean sormena eta interesa pizteaz gain, oso erabilgarriak dira ere kurtsoan zehar ikerketa bat egiteko helburua dugulako. Gainera, beste kideen lanak ikusteak ikasgelarako ideiak ateratzeko aukera ederra dugu.
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------
Los concursos de ciencias son una buena oportunidad para suscitar el interés y la motivación del alumnado, además de áprovechar los ya realizados para obtener ideas para el aula. En esta entrada hago un listado de los concurso de ciencias que conozco. Si sabeís de alguno más, encantada de que me lo paseís para añadirlo
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------
 EUSKADI

 Eguneroko bizitzan aurkitzen den erronka bati buruzko ikerketa-proiektu edo proiektu teknologikoa garatzean datza.Ikasle 14 eta 18 urte bitarteko gazteek har dezakete parte, gehienez lau laguneko taldetan antolatuta. Hiru fasetan garatzen da, fase bakoitza blog batean azaldu behar dute ikasleek. Hirugarrenean, proiektu onenak aukeratzen dira eta ekitalde batean jendeaurrean aurkeztuko dituzte. Izen- ematea azarora arte irekitzen da normalean, lehiaketa ikasturtean zehar egiten da eta aurkezpena maiatzaren aldean. Parte hartu duten proiektu guztiak geratzen dira Teknoskopiaren Webean eta oso onak dira  benetan gero gure klaseetan aplikatzeko.

 DBHko 1. eta 2. mailako ikasleentzako zientziari buruzko olinpiada da. Taldeka hartu behar da parte, eta ikasgela osoak talde bakarra osatuko du. Izena eman eta gero, urritik apirilera, bost proba argitaratu behar dituzte, lau aste inguruko epea proba bakoitzaren erantzuna prestatzeko eta lana lehiaketaren blogara igotzeko. Progen euskarria multimediak dira (  komikiak, bideoak, antzerkia, aurkezpenak...). Epea kurtsoaren hasieran irekitzen da eta irabazleak maitzan izendatzen dira.

1998 urtetik gora ospatzen den nazioarteko lehiaketa da eta hiru fasetan garatzen da: autonomikoa, estatala eta nazioen artekoa. Urtero teknologiako gaia izendatu eta gero, LEGO robotekin proiektu bat garatu behar dute. Kontutan hartzen da ere proiektuarekin lotuta dauden proiektu zientifikoa eta talde-lana. Batxilergo eta DBHri zuzenduta, taldeka planteatzen da, 10 lagun baino gutxikoak.
Concurso internacional que se celebra desde 1998, con fases autonómica, estatal y mundial. Todos los años se propone un tema tecnológico que ha de resolverse mediante los robots de LEGO. Se tienen en cuenta también el proyecto científico y el trabajo en equipo. Para bachillera y ESO, en grupo de no más de 10 alumnos.

DBHko eta batxilergoko ikasleen artean kultura ekintzailea zabaltzeko programa da. Beti taldeka antolaturik, bi proiektu mota aurkez daitezke: asmakizunak (DBHko 1. eta 2. maila) eta negozio-planak (DBHko 3. eta 4.maila, batxilergoa eta DK). Proiektuak garatzeko epea apirilara arte luzatzen da. Kalitatea, berrikuntza, genero eta ingurugiroaren tratamendua eta IKTren erabilpena kontutan hartzen dira.
Es un programa que tiene como objetivo fomentar la cultura emprendedora. Pueden presentarse dos tipos de proyectos: un invento (1º y 2º ESO)  o un plan de negocio (3º y 4º ESO y bachillerato). El plazo se extiende hasta abril y se tiene en cuenta la calidad, innovación, tratamiento de género y medioambiente y la utilización de las TIC.

NAZIONALAK


CIENCIA EN ACCIÓN Y "ADOPTA UNA ESTRELLA". El primero es un concurso internacional , cuyo ganador participa posteriormente en la final de Science on stage .Esta dirigido a profesorado de ciencias y divulgadores científicos de todos los niveles. En el segundopueden participar alumnos no universitarios coordinados por un profesor. Los trabajos se presentan para mayo y en octubre se hace una feria con todos ellos, conferencias, talleres etc. Pueden presentarse experimentos, propuestas investigativas o divulgativas en diferentes soportes (papel, Internet,vídeo...). Todos las experiencias pueden descargarse de su Web.

JÓVENES INVESTIGADORES. Organizado por el MEC, promueve la investigación entre jóvenes de 15 a 21 años mediante la concesión de premios a trabajos realizados sobre investigaciones básicas o aplicadas, o prototipos relacionados con cualquiera de las áreas del currículo de la ESO, el Bachillerato y la Formación Profesional. Se puede participar de forma individual o en grupos de tres, coordinados por un profesor. Los trabajos se presentan entre mayo y junio.

PROGRAMA INVESTIGA: Para 4º de ESO, participación de alumnado individual supervisado por un profesor. Se eligen 5 temas de trabajo cada año.  En mayo, los participantes participan en un acto donde pueden presentar su trabajo e interaccionar con un panel de expertos en cada tema, conocerles y conversar con ellos durante un fin de semana. Los seleccionados pueden colaborar presencialmente durante una semana en un centro investigador en Madrid. La inscripción se realiza entre octubre y noviembre.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Arazo-egoeren adibideak, nondik atera ?

Las pruebas de la educación: mis apuntes

Arazo-Egoerak zientzia eta matematika arloetan