Esperimentazio matematikoa / Experimentación matemática

 Orain dela bi urte, Sestaoko Berritzegunean, Matematika Jardunaldietan, Claudi Alsinaren hitzaldi bikaina entzuteko aukera izan nuen. "Bitamina matematikoak" izan zen gaia. Hitzaldian zehar beste lan batzuk aipatu zituen eta, batez ere, gaur egun matematika nola irakatsi , nolakoa izan behar zen matematikako curriculuma, nola bihurtu interesgarri eta abar. Eta, berak koordinatu zuen ikasketa-lizentzia bat atera zuen, hain zuzen ere komentatu nahi dudana: Anton Aubanellen " Baliabide materialak eta esperimentalak Bigarren Hezkuntzako matematikan". Lana, egileak berak azaltzen duen bezala, heziketa matematikoari hau bezalako baliabideak gehitzeko proposamena da, modu sistematikoan. Beraz, DBH eta Batxilergoko materialak antolatuta daude, kurtsoz kurtso.  Lana memoria batean biltzen da:  ildo teorikoak, 100 baliabideen fitxak eta txostenak eta bideoen aipamenak. Oinarrizko gaitasunak kontutan hartuta, irakasle honek curriculum ez lineala garatzea proposatzen du, baizik eta sartzea lan-proiektuak, IKTren baliabideak, problemen ebazpena eta esperimentazio matematikoa metodologian.


 Bere lan gehiena (bideoak falta dira) Webean dago :



En castellano pulsando "más información"


Hace dos años escuché una excelente conferencia de Claudi Alsina en las Jornadas Matemáticas del Bgune de Sestao. Su título, " Vitaminas matemáticas". Durante su desarrollo fue mencionando otros trabajos, cómo enseñar matemáticas de forma más interesante y cómo mejorar su currículo.  Y, entre ellos, nombró  una licencia de estudios que él mismo había coordinado: la de  Anton Aubanell " materiales y recursos experimentales para matemáticas en secundaria".
Como dice su autor, el trabajo es una propuesta para introducir en  la educación matemática  este tipo de recursos de forma sistemática, organizados curso a curso para ESO y bachillerato.  En su  memoria habla de aspectos teóricos, nos proporciona  100 fichas de recursos , algunos informes y vídeos.
Teniendo en cuenta las competencias, este profesor propone no seguir un curriculum lineal, sino una metodología a través de proyectos de trabajo, recursos TIC, resolviendo problemas y experimentando.
Su trabajo está en la Red:


Anton en directo:  conferenica 1  /  conferencia 2

















Comentarios

Entradas populares de este blog

Arazo-egoeren adibideak, nondik atera ?

Las pruebas de la educación: mis apuntes

Arazo-Egoerak zientzia eta matematika arloetan